آدمیزاد است دیگر. خودش به همه می گوید و اما همون موقع که خودش بایست رعایت کنه یادش می ره. بارها و بارها به همه داستان گیاه و تابستان و بهار رو گفتم و حالا خودم گاهی اوقات که نه بیشتر اوقات فراموش می کنم: "شعور یک گیاه در وسط زمستان از تابستان گذشته نمی آید، گیاه به بهار پیش رو می اندیشد".